El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, a través de la Direcció General de Transports i Mobilitat, i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han signat els primers acords per a la substitució de l’actual flota d’autobusos d’aportació que connecten amb les estacions d’FGC per altres d’elèctrics. Les primeres línies on es realitzarà aquesta substitució són la que va des de l’estació de Sant Joan, a Sant Cugat del Vallès, fins al polígon Can Sant Joan. Està previst que els nous busos estiguin en circulació la primavera de 2022. Aquest pla de descarbonització dels busos d’aportació a les estacions de Ferrocarrils forma part del Compromís d’Acció Climàtica del Govern i de l’Estratègia 10/30 d’FGC, alineats tots dos amb l’Agenda 2030 de les Nacions Unides. Els acords s’han signat amb les empreses concessionàries d’autobús i suposen l’adquisició de nous vehicles elèctrics. A la línia de Can Sant Joan, operada per Moventis SARBUS, se substituiran els actuals vehicles dièsel (tres articulats de 18 metres i un de 15 metres) per quatre autobusos articulats de 18 metres elèctrics. La demanda anual en aquesta línia és de 436.000 viatges (dada de 2019).

Pel que fa al sistema d’alimentació elèctrica dels vehicles, en el cas de la línia de Can Sant Joan, s’instal·larà un punt de càrrega ultra ràpida en el moment en què el bus espera a l’estació de Sant Joan. FGC subministrarà l’energia elèctrica comprada en alta i transformada amb una disponibilitat immediata.

Aquesta actuació forma part de la política de descarbonització de la mobilitat que impulsa el Govern

dimarts, agost 10, 2021
0