La publicitat exterior es posiciona entre els majors suports de comunicació

Des de principis del segle XXI la publicitat exterior en autobusos ha mantingut un nombre de suports visualitzats diaris considerablement elevat, ja superant a mitjans com els diaris o la publicitat en cinemes. Tot i així, aquestes xifres han crescut exponencialment amb el pas dels anys, i actualment es posiciona entre els mètodes publicitaris amb millors resultats, juntament amb la televisió i els anuncis per Internet, i per sobre de les revistes i la ràdio. La publicitat exterior en autobusos no sembla tenir cap intenció de deixar de créixer i aporta una multitud d'avantatges que poden ser explotades al màxim per uns resultats impecables.

Així ha evolucionat la publicitat exterior en autobusos des de 2006:

 

Font: AIMC

La penetració de mercat ha augmentat en un 16% des de 2006. Aquestes són les raons principals per què la publicitat discrecional és tan efectiva:

Àmplia audiència

Els autobusos viatgen per diverses rutes i passen per diferents zones, cosa que permet arribar a una gran quantitat de persones.

Impacte visual

Els anuncis als autobusos són grans i cridaners, cosa que augmenta la probabilitat que siguin notats i recordats.

Segmentació d'audiència

Els autobusos circulen per diferents zones geogràfiques i socioeconòmiques, cosa que permet segmentar una audiència específica.

Cost efectiu

La publicitat en autobusos és relativament econòmica en comparació amb altres formes de publicitat, com ara televisió o diaris, i genera un elevat nombre d'impactes.

Temps d'exposició perllongat

Les persones que viatgen amb autobús tenen més temps per veure i llegir els anuncis.

 

Consum relatiu de publicitat exterior - 2021

Un dels punts més forts de la publicitat exterior és el gran abast que té, només superat per la televisió. A Catalunya, on operen els autobusos de Moventis, és on aquest suport publicitari obté més visualitzacions diàries d'Espanya. Un gran nombre de les persones que visualitzen aquests anuncis acaben consumint el producte o servei publicitat, deixant unes estadístiques de penetració excel·lents per aquest mitjà de comunicació. Amb un baix cost econòmic, els impactes estan assegurats.

Penetració de la publicitat exterior a Espanya - 2021

La publicitat exterior en autobusos és un mètode que permet segmentar fàcilment. La penetració és sempre elevada, però hi ha sectors geogràfics i demogràfics que mostren unes estadístiques a tenir en compte. Entre homes i dones la penetració és similar, tot i que lleugerament superior en els homes. Respecte a l'edat, podem observar en el gràfic que la publicitat exterior en autobusos funciona millor amb les persones joves. Per persones d'entre 14  i 34 anys, la penetració no és inferior a 85%, un volum elevat. Tot i així, la publicitat en autobusos no només funciona amb els més joves, ja que les persones entre 34 i 44, i entre 45 i 54 també tenen una penetració superior a la mitjana. La quantitat d'habitants també juga un rol en els resultats de la publicitat en autobusos. Aquest suport publicitari augmenta la seva penetració en poblacions més habitades, arribant a superar el 92% en ciutats de més d'un milió d'habitants, com Barcelona.

 

% de penetració

 

 

En què destaca la publicitat exterior en autobusos?

A la publicitat exterior en autobusos encara li falta camí per convertir-se en el mitjà de comunicació amb més abast, però hi ha certes situacions on no té rival:

Font: EGM

Com hem vist en altres gràfics, la publicitat en autobusos funciona especialment bé en grans poblacions. Tant, que en la majoria de poblacions amb més de 50.000 habitants no és superat com a primer mitjà publicitari ni per la televisió. Obté els millors resultats en capitals, amb alt tràfic i carrers molt poblats. Barcelona és la ciutat espanyola on millor funciona la publicitat exterior en autobusos, amb un 93,3% de penetració, bastant més elevat que l'Internet i la televisió. Això converteix la zona en la ubicació més adequada per anunciar-se en autobusos.